یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۰۶:۴۷

بندر چابهار؛ بندری برای کشورهای آسیای میانه

باشگاه خبری فراساحل: معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: هدف اصلی از توسعه فاز اول بندر چابهار و سرمایه‌گذاری در آن ظرفیت‌های ترانزیت بار از طریق این بندر به کشورهای آسیای میانه و افغانستان بوده است‌. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از ایسنا، ‌عصمت الله ایرگاشیف نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در امور افغانستان در رأس هیاتی سیاسی- اقتصادی شامل بهادر عبدالله یف سفیر ازبکستان در تهران، فضل‌الدین سعدالله یف قائم مقام راه آهن ازبکستان و اسلم اکبراف معاون مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه ازبکستان به چابهار سفر کردند و از ظرفیت‌های این بندر برای استفاده تجار ازبکستان بازدید کردند. سید حسن ابراهیمی در نشست مشترک مدیران اداره ‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با این هیأت اظهار کرد: توسعه فاز اول چابهار عمدتا با توجه‌ به ظرفیت‌های ترانزیت کالای پسکرانه آن در کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) و افغانستان بوده است‌.

وی افزود: چابهار به عنوان بندری اقیانوسی می‌تواند مسیر مناسبی برای انتقال، ترانزیت و صادرات پنبه و منابع غنی معدنی ازبکستان باشد؛ هم‌چنین چابهار مسیری مطمئن و به صرفه برای رسیدن تبادلات تجاری هند و ازبکستان به دو میلیارد دلار در سال بر اساس توافق دو کشور است‌. معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امتیاز بندر چابهار، اقیانوسی بودن، خارج بودن آن از تنگه هرمز و نزدیکی به مسیرهای اصلی تجارت دریایی است که چابهار را بندری به‌صرفه و مطمئن برای تجار آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان می نماید؛ بندر چابهار کم‌هزینه‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر برای اتصال کشورهای آسیای میانه و به ویژه ازبکستان به آب‌های آزاد است‌.

معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با بیان اینکه بندر چابهار هم‌اکنون ارزان‌ترین بندر ایران برای صاحبان کالاست گفت: تخفیفات تخلیه و بارگیری کالا، انبارداری و توقف کشتی در کنار اسکله در بندر چابهار مشمول تخفیفات 30 تا 80 درصدی نسبت به سایر بنادر ایران می‌شود . حسین شهدادی با بیان اینکه ظرفیت‌های بندر چابهار برای استفاده ازبکستان فراهم است، گفت: از سرمایه‌گذاری تجار و صاحبان کالای ازبکستان در توسعه زیرساخت‌های پسکرانه بندر از جمله ساخت انبار و سیلو به روش B.O.T استقبال می‌کنیم.



  کد خبر : 6057
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :